تبلیغات
بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور - ضرورت آزاد‌سازی تعرفه‌ بیمه‌ها

بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور

کردستان - بانه - خیابان کمربندی - نرسیده به چهار راه سازمان آب همراه : 09183761671

مدیر عامل بیمه آسیا:ضرورت آزاد‌سازی تعرفه‌ بیمه‌ها

مدیر عامل بیمه آسیا با تصریح برعدم تاثیرتاسیس شرکت‌های بیمه جدید در توسعه صنعت بیمه و افزایش بیمه‌گذاران، موضوع آزاد‌سازی تعرفه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمه مرکزی می بایست برای تعرفه بیمه‌ها یک حداقل و حداکثری را تعیین می‌کرد تا شاهد تفاوت زیاد و غیرکارشناسی تعرفه برخی شرکت‌های بیمه نباشیم. 

دکتر عباس حاج فتحعلی‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به تشریح مسائل بیمه‌ای در کشور و راهکارهای آن پرداخت و سه بیمه‌نامه جدید زندگی بیمه آسیا را معرفی کرد.
وی با بیان این‌نکته که تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای جدید به معنی توسعه‌ی بازار صنعت بیمه نیست، گفت: ورود شرکت‌های بیمه‌ای جدید با ارائه محصولات جدید بیمه ای به بازار ، اتفاق مبارکی است. اما با ورود شرکت‌های بیمه‌ای جدید چنین اتفاقی روی نداده و همان سبد با پرتفوی قبلی ارائه می شود.
مدیر عامل بیمه آسیا افزود: البته افزایش ارقام وآمار ناشی از توسعه‌ صنعت بیمه نیست، بلکه به دلیل بالا‌رفتن حق بیمه‌ها ،دو برابر‌شدن دیه و همچنین بالا رفتن ارزش اموال سرمایه‌ای به دلیل تورم است که بیمه گذاران براساس آن باید حق بیمه بیشتری را بپردازند.
وی در خصوص مجوز تاسیس شرکت‌های جدید بیمه‌ای گفت: بیمه مرکزی به عنوان متولی بیمه و شورای عالی بیمه که مجوز‌های لازم را صادر می‌کند، نمی‌تواند محدودیتی بگذارد و بگوید دیگران حق ندارند وارداین عرصه شوند ،چرا که همین امر موجب ایجاد رانت می‌شود،به عبارتی اگرچه شرایط را برای ورود شرکت های جدید سخت‌تر کرده است، اما نمی‌تواند برای کسانی که شرایط لازم را دارند، محدودیت قائل شده و مجوز ندهد.
حاج فتحعلی‌ها با بیان این‌که تاسیس شرکت بیمه اقتصادی نیست،دلیل علاقه ورود افراد جدید به این عرصه را اینگونه تشریح کرد: از نظر سرمایه‌گذاری عقلایی، تاسیس شرکت بیمه لزوما به صرفه نیست، اما در بررسی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که عموما افرادی که درشرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذاران واقعی نیستند، بلکه گروه‌هایی هستند که می‌خواهند شرکت بیمه ای در سبد سرمایه گذاری های خودداشته باشند .

وی ادامه داد: عامل دیگری که شرکت‌های بیمه را جذاب می‌کند، نقدینگی ناشی از گردش پول است. این نقدینگی هم در حدی نیست که صرفه اقتصادی داشته باشد، اما چون در صنعت بیمه همواره خسارت‌ها با تاخیر زیاد پرداخت می‌ شود،نقدینگی مثل آب پشت سد جمع شده و براساس همین امر برخی فکر می‌کنند سود کرده‌اند.
وی اضافه کرد: زمانی می‌توان گفت شرکتی سود کرده که از مقطعی، بیمه‌نامه نفروشد و به پرداخت خسارات بیمه‌نامه‌های قبلی بپردازد. به نظر من بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای چنین توانی را ندارند.
مدیر عامل بیمه آسیا درخصوص آزاد‌سازی تعرفه‌ها و ایجاد شرایط رقابتی برای عرضه و تقاضای خدمات بیمه‌ای گفت: اگر آزاد‌سازی به صورت کامل اجرایی شود، اقدام درستی است ،اما آزاد‌سازی انجام شده نتوانسته شرایط رقابتی مطلوبی را ایجاد کند، چرا که در شرایط رقابتی، یک خدمت می‌تواند با ارزیابی دقیق با قیمت‌های منطقی ارائه شود.
حاج فتحعلی‌ها گفت: به چند دلیل شرایط رقابتی مورد نظر بوجود نیامده است، که یکی از دلایل آن کمبود دانش بیمه‌گری در کشور است، یعنی توان محاسبه و خرید و فروش ریسک در بیمه‌ها ،اگر بالقوه هم باشد، بالفعل نیست. در صورت وجود شرایط رقابتی ، نرخ شرکت‌های بیمه نباید باهم تفاوت اساسی داشته باشند و تفاوت ها باید خود رادر کارایی‌ها ، نشان بدهند.
وی گفت: از سویی اگر نظام تعرفه‌ای باشد، مسیررقابت بسته است و علاقه‌ای برای تولید خدمات جدید بیمه ای وجود ندارد و بازار نیز سهمی نمی‌برد. از سوی دیگر با آزاد‌سازی قیمت‌ها، نرخ‌هایی برای حق بیمه داده می‌شود که از نظر محاسبات اولیه قابل قبول نیست. چرا که یک ریسک در همه جا وجود دارد و احتمال بروز یک سانحه برای مثال یک در هزار است و ۹۹۹ در هزار هم ممکن است اتفاق نیافتد که در این صورت حق بیمه به عنوان درآمد شرکت بیمه محاسبه می شود، اما وقتی تعداد زیاد باشد، قاعدتا شرکت بیمه باید میانگین آن را در نظر بگیرد.
مدیر عامل بیمه آسیا خاطر نشان کرد: برای ما میانگین خسارت بسیاری از حوادث قابل پیش‌بینی است. مثلا برای بیمه آتش‌سوزی صنعتی و یا آتش‌سوزی منازل مسکونی نرخ‌هایی از خسارت داریم که آنها را با تجربه بدست آورده ایم و می‌دانیم با چه احتمالی این اتفاق می‌افتد. بنا بر این اگر شرکتی قیمت پایین‌تری بدهد، متوجه می‌شویم که در تعداد زیاد قطعا ضرر می‌کند و یا به تعهداتش عمل نمی‌کند. ضرر و عدم انجام تعهد، ضرر و خسارت به صنعت بیمه است، چرا که اعتماد عمومی را کاهش می دهد.
وی با اشاره به ضرورت آزاد‌سازی تعرفه‌ها ، افزود: این روند باید به گونه‌ای انجام می شد که آثار سوء‌آن کمتر باشد. تعیین حداقل و حداکثردر تعرفه‌ها موجب می شد که شرکت‌های بیمه نتوانند نرخ‌شکنی کرده و بازار را بی‌اعتماد کنند.
حاج فتحعلی‌ها با بیان این‌که بیمه مرکزی می‌تواند نقش مهمی در نظارت بر شرکت‌های بیمه داشته باشد، گفت: به گمان من قوانین بیمه مرکزی نیاز به بازنگری دارد، این بازنگری نیازمند کار کارشناسی عمیقی است. بیمه مرکزی مانند بانک مرکزی که بر بانک‌ها نظارت دارد، به عنوان یک دستگاه ناظر بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای وحفظ حقوق بیمه‌گذاران، نقش بسیار مهمی دارد.
مدیر عامل بیمه آسیا با بیان اینکه، قانونی که بیش از ۴۰ سال پیش برای نظارت بیمه مرکزی برشرکت‌های بیمه‌ای نوشته شده است، نیاز به تجدید نظر دارد، گفت: بر همین اساس لازم است که در یک کارجدید، بروز‌رسانی در قوانین بیمه مرکزی انجام شود.
حاج فتحعلی‌ها با اشاره به عملکرد شرکت بیمه آسیا در خصوص حق بیمه تولیدی و پرداخت خسارت گفت: براساس آمار در هفت ماهه‌ی امسال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان فروش بیمه‌نامه و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت داشته ایم. با توجه به این‌که سهم بالای پرداخت خسارت‌ها مربوط به بیمه اتومبیل است و امسال نیز قیمت دیه افزایش داشته است،میزان خسارت‌ها در آینده مشخص می‌شود. این ۴۰۰ میلیارد تومان برای موارد سال ۱۳۹۰ بوده و خسارت‌های ناشی از افزایش دیه در آینده اعلام خواهد شد.
وی گفت: ذخیره خسارات معوق ما رقم بالایی در دفاتر در نظر گرفته شده است .این وضعیت برای همه شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد و به گونه‌ای است که به دلیل افزایش قیمت دیه، حق بیمه تغییر کرده و در آینده با پرداخت خسارت این ذخایر ممکن است کاهش ‌یابد.
مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به سهم هشت درصدی بیمه های زندگی ولزوم فعالیت بیشتر درمعرفی این بیمه ها، گفت: این سهم بیمه‌های زندگی در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بسیار پایین است و لذا بیمه مرکزی می بایست از شرکت‌های بیمه‌ای جدید که می‌خواهند مجوز بگیرند سوال کند که ایا برنامه‌ی جدید برای افزایش حق بیمه این نوع بیمه نامه ها دارند.
حاج فتحعلی‌ها با بیان این که شرکت بیمه آسیا سه نوع بیمه نامه جدید زندگی طراحی کرده است که به زودی با تایید بیمه مرکزی ارائه خواهد شد، گفت: اولین بیمه‌نامه، بیمه‌ نگهداری در منزل است که حق بیمه آن به نسبت سن افراد متغیر است.در این بیمه نامه ،بیمه آسیا به بیمه شدگان در زمان پیری وبیماری که نیاز به مراقبت نگهداری در منزل را داشته باشند ،خدماتی را ارائه میدهد.
وی بیمه‌نامه دوم را بیمه‌نامه عمر معکوس عنوان کرد و گفت: معمولا افراد خود را بیمه عمر می‌کنند که پس از فوت مبلغی به خانواده‌های آنها داده شود، اما چرا افراد از بیمه در زمان حیات خودشان استفاده نکنند؟ لذا بر عکس آن عمل کردیم. از افراد می‌خواهیم اگر پولی دارند به ما بدهند و در مقابل ما تضمین می‌کنیم مبلغی با احتساب نرخ تورم تا آخر عمر به آنان پرداخت کنیم، ولی اگر فرد فوت کرد ،مبلغی به خانواده و ورثه داده نمی‌شود.
مدیر عامل بیمه آسیا افزود: همین بیمه‌نامه برای املاک هم می تواند بکار برده شود، یعنی افراد ملک خود را به بیمه آسیا می‌دهند و مادامی که در آن زندگی می‌کنند، مبلغی به آنها داده می‌شود، ولی بعد از فوت فرد، ملک به تملک بیمه آسیا در می آید و به ورثه مبلغی داده نخواهد شد. امیدواریم بتوانیم با ارائه‌ی این بیمه‌نامه‌ها نیازهای مردم را برطرف کنیم.
حاج فتحعلی‌ها درباره‌ی وضعیت این شرکت که در بورس اوراق بهادار افت و خیز‌هایی داشته است گفت: ما به عنوان مدیران شرکت تاثیرمستقیم بر خرید وفروش سهام نداریم، ولی عملکرد ما می تواند در بورس موثر باشد. ضمن آنکه تعدادی از سهامداران عمده، سهم ما را خریداری کرده و نگه داشته‌اند. البته ما به سهامداران عمده اعلام کردیم طبق قوانین باید سهام بیشتری در بازار عرضه کنند.
وی افزود: البته با طرح افزایش سرمایه که در دست داریم و وضعیت خوبی که در یکی دو سال اخیر از نظر انضباط مالی درشرکت ایجاد شده است، امیدواریم بتوانیم در بورس وضعیت مناسبی بدست بیاوریم.
مدیر عامل بیمه آسیا میزان افزایش سرمایه شرکت را براساس ارزیابی مجدد دارایی‌ها عنوان کرد و گفت: براساس برآورد کارشناسی انجام شده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش قیمت املاک و دارایی‌ها خواهد بود.
وی درباره‌ی حضور بیمه آسیا در بیمه‌های اتکایی گفت: بیمه آسیا یکی از چند شرکتی است که می‌تواند بیمه اتکایی بپذیرد . بیمه مرکزی حق درصد پذیرش ما را براساس توانگری مالی و قابلیت پذیرش ریسک، تعیین کرده است . در خصوص بیمه نفتکش‌ها وکلوپ P&I که با رهبری بیمه مرکزی اتکایی می‌شود، درصدی سهام داریم و فعال هستیم.
حاج فتحعلی‌ها تصریح کرد: اگرچه تحریم‌های بیمه‌ای مشکلاتی به وجود آورده، اما با کمک بیمه مرکزی این مشکل برای کشتیرانی و نفت‌کش‌ها حل شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس استان کردستان – بانه – خیابان کمربندی نرسیده به چهارراه سازمان آب بیمه آسیا نمایندگی رحیم پورمراجعه نموده و یا با شماره تلفنهای 4267446-0875 و 09183761671 تماس حاصل فرمائید.





درباره ما
بیمه آسیا نمایندگی 3553 به نام آقای علی رحیم پور در راستای توسعه اهداف بیمه آسیا مبنی بر انجام خدمات بهتر و سریع تر و اطلاع رسانی در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها و پیگیری خسارات در حد وسع و توانایی خود اقدام به ایجاد این سایت نموده است امید است با یاری شما عزیزان از طریق ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات همچنین درخواست موضوعاتی که برای شما حائز اهمیت و اولویت می باشد بتوانیم خدماتی شایان شما ارائه نماییم فعالیتهای این نمایندگی عمدتاً در زمینه های مختلف در قسمتهای مربوط به هر بیمه نامه با ارائه تخفیفات مخصوص همان عنوان درج گردیده است.
با تشکر
علی رحیم پور

علی رحیم پور


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :