تبلیغات
بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور - دوست دارید با یک تیر 2 نشان بزنید ، یعنی هم سلامت باشید و هم درآمد کسب کنید؟

بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور

کردستان - بانه - خیابان کمربندی - نرسیده به چهار راه سازمان آب همراه : 09183761671

  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

دوست دارید با یک تیر 2 نشان بزنید ، یعنی هم سلامت باشید و هم درآمد کسب کنید؟

فروشندگان موفق بیمه حداقل 2 چیز را در حد عالی بلد هستند:

1-دانش فنی بیمه نامه ها

2-دانش روانشناسی -بازاریابی -مذاکره

اگر شما دو مورد فوق را بلد نیستید این نمایندگی در اسرع وقت آمادگی خود را در جهت همکاری با مزایای باور نکردنی با شما اعلام می دارد.تنها کاری که شما مثل ده ها هزاران نفر دیگر میبایست انجام دهید اقدام است چرا که بدون اقدام سالهای دیگر بدون تحقق آرزواها در یک چشم بر هم زدن دیگر خواهد گذشت.


ما معتقدیم در این جهان پر از ثروتی که خداوند آفریده در صورتیکه تمام مردم دنیا فروشنده خوبی باشند همه ثروتمند شده و از ثروت خداوندی چیزی کم نخواهد آمد.
پیشنهاد ما برای رسیدن به ثروت از محل فروشی که شرایط فوق را داشته باشد ، نماینده و مشاور فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری است.


سئوال : مگر فروش بیمه چقدر درآمد دارد؟
 
در آمد در نمایندگی بیمه عمر ، همچون کاشت باغ گردوست چرا که در بلند مدت بازده دارد ولی بازدهی بسیار اساسی آن در بلند مدت است ، در سایر کسب و کارها نمیتوان مشابه آنرا سراغ گرفت . حتی در سایر رشته های بیمه ای که فروش یکساله دارند نیز این امر اتفاق نمی افتد .
 در کارمندی با داشتن یک واحد پول در سال اول مثلا یک میلیون تومان و با نرخ رشد سالانه ۲۰٪ (که هرگز اتفاق نیافتاده است) در پایان سال دهم به عدد ۵.۲۰۰.۰۰۰ تومان می رسیم که اصلا با عدد ۷۲۲ میلیون تومان قابل مقایسه نیست!


مقایسه در آمد کارمندی با نمایندگی بیمه عمر (انتخاب حق شماست)


فعالیت بیمه عمر در ایران توسط یک شرکت خارجی به نام ویکتوریا در سال 1314 آغاز گردید. شرکت مذکور پس از یکسال فعالیت حجم پورتفوی خود را که جمعا 150 بیمه نامه با سرمایه هشت میلیون و چهارصد هزار ریال بود به شرکت بیمه ایران واگذار نمود.
امروزه یكی از دغدغه های مهم جوامع بشری حمایت و تامین مالی و روانی خانواده هایی است كه سرپرست یا یكی از اعضای خانواده خود را در اثر بروز عوامل و حوادث مختلف از دست داده اند و با فوت هر یك از اعضاء جامعه علاوه بر بار روانی و فقدان عاطفی سنگینی كه به خانواده فرد وارد می شود ، بار مالی و هزینه های بسیار زیادی نیز به افراد خانواده و همچنین دولت منتقل می شود. بیمه های زندگی آثار اجتماعی و اقتصادی بی شماری دارند كه می توان از تامین اجتماعی و برقراری منبع مالی و درآمدی، برخورداری از ماهیت پس انداز و سرمایه گذاری به عنوان مهمترین نمادهای این رشته نام برد.
امروزه یكی از چالش های اساسی پیش روی صنعت بیمه كشور پایین بودن فروش بیمه های عمر در ایران در مقایسه با اغلب كشورهای جهان می باشد .
فروش بیمه های عمر در ایران به علل بسیار تا سال های اخیر مورد توجه واقع نشده است كه از دلایل عمده آن می توان به عدم وجود شبكه كار آمد و اثر گذار ، نداشتن آمار و اطلاعات مناسب ، عدم وجود ساختار اساسی در بیمه های زندگی و نبود استاندارد بیمه ای در این خصوص اشاره نمود. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بیمه مركزی ج.ا.ا سهم این رشته از كل بازار بیمه ای در سال 1390، علیرغم رشد نسبی و افزایش سنواتی چندان قابل توجه نمی باشد . همچنین طبق آمارهای بیمه مركزی ج.ا.ا متاسفانه سرانه حق بیمه های عمر در ایران از پایین ترین شاخص برخوردار است.
در سطح جهانی مطابق آمارهای منتشره در سال 2010 میلادی از هر 100 واحد پولی پرداختی بابت حق بیمه 58 واحد آن به بیمه های زندگی تعلق داشته است و سهم رشته های مختلف بیمه های غیر زندگی مجموعاً 42 درصد بوده است در حالیكه بر اساس آمار منتشره سهم بیمه های زندگی از كل بازار بیمه كشور در سالهای 1387 ،  1388 ، 1389 به ترتیب 2/5 در صد ، 9/6 درصد ، 9/7 درصد و در سال 1390 تنها 8 درصد می باشد. (مجموع حق بیمه تولیدی توسط كلیه شركتهای بیمه در این رشته طی سال 1390 ، 8/6،869 میلیارد ریال ، مجموع خسارت پرداختی نیز 3/2،330 میلیارد ریال و ضریب خسارت این رشته كه حاصل تقسیم خسارت واقع شده بر حق بیمه عاید شده می باشد، نیز 85/65 درصد می باشد).
اصولاً فعالیت های بیمه ای را می توان به دو دسته بزرگ بیمه های زندگی و بیمه های غیر زندگی تقسیم بندی كرد. خطرهای اساسی موضوع بیمه عمر شامل مرگ و از كار افتادگی بوده و شرایط اقتصادی به ویژه ركود، تورم، بروز شرایط بحرانی و ..... در تصمیم گیری افراد جهت خرید بیمه های عمر نقش بسزائی دارند.
با بررسی بازار بیمه آسیا  مشاهده می شود كه سهم بازار بیمه زندگی در مقایسه با سایر انواع بیمه ها اندك می باشد. لذا با توجه به شناخت ناچیز مردم در خصوص بیمه های زندگی فروش مؤفق این نوع بیمه نامه ها مستلزم به كارگیری تكنیك های خاص فروش حرفه ای بیمه می باشد.
از عوامل مهم در توسعه بیمه های عمر ،  فرهنگ و شناخت مردم نسبت به بیمه می باشد . فرهنگ بیمه همان آشنایی مردم با انواع رشته های بیمه ای و تمایل آنها برای خرید بیمه می باشد كه با توجه به آمار و ارقام ، این فرهنگ بین مردم كشور عزیزمان نهادینه نشده است . دلیل عدم گرایش مردم به بیمه ها ی عمر همین است كه نمی دانند باید بابت چه چیزی پول بپردازند لذا پیش بینی می شود اگر نیاز مردم شناخته شود و راه حل برای آن وجود داشته باشد تمایل مردم به بیمه های عمر هم بیشتر می شود .
تحصیلات نیز در رشد و توسعه بیمه های عمر حائز اهمیت است .داشتن اطلاعات كافی سبب می شود مردم با انواع رشته های بیمه ای برخورد مناسبی داشته و برای پوشش دادن خطرهای احتمالی زندگی خود به سمت بیمه های مختلف از جمله عمر تمایل پیدا كنند. از طرفی فرهنگ سازی توسط دولت از طریق تصویب قوانین اجباری مانند قانون بیمه شخص ثالث ، اطلاع رسانی در مدارس و رسانه های گروهی نیز می تواند مؤثر واقع شود.
بیمه های زندگی و مزایای آن:
بیمه زندگی قراردادی است دو طرفه كه به موجب آن یكی از طرفین تعهد می كند كه در ازای دریافت وجه یا وجوهی از طرف دیگر سرمایه ای را یكجا یا به اقساط در صورت زندگی یا فوت شخص معین بپرداد و شامل سه گروه بیمه های حیات، بیمه های فوت و بیمه های مختلط(حیات+فوت) می باشد. خطری كه در این نوع بیمه مورد پوشش قرار می گیرید فوت یا حیات شخص بوده و میزان تعهد بیمه گر (مبلغ بیمه شده) به پیشنهاد بیمه گذار تعیین شده و ارتباطی با غرامت ناشی از بروز واقعه بیمه شده ندارد.
مزایای بیمه های زندگی:
پس انداز مطمئن
افزایش پس اندازها و امكان توسعه سرمایه گذاری
مزایای مالیاتی شامل بخشودگی مالیاتی حق بیمه، عدم تعلق مالیات بر ارث به سرمایه بیمه عمر و .....
تامین هزینه ها و خطرات ناشی از فوت بیمه گذار
تامین خطر از كارافتادگی
تامین مستمری بازنشستگی
بازاریابی بیمه های زندگی
همانگونه كه اشاره گردید هر چند سهم بیمه عمر در بازار بیمه امروز ایران جندان حائز اهمیت نمی باشد اما از روندی رو به رشد برخوردار است بطوریكه در آینده نه چندان دور امكان دسترسی به جایگاه مناسب ،  مورد انتظار می باشد كه می توان با استفاده از تجربه سایر كشورها مانند هندوستان و نیز استفاده از روش های بازاریابی ضابطه مند و ایجاد اعتماد در میان مشتریان به جذب بیمه های عمر اقدام نمود.
فلسفه بازاریابی و علت وجودی آن ، خلق مشتریان سودمند و هدف آن بیشتر ایجاد مشتری وفادار است (كاتلر،2008). هدف بازاریاب این است كه جذابیت ها و نیازهای بازار خاص را درك و بازاری را انتخاب نماید كه بتواند نیازهای آن را به بهترین شكل تامین نماید. از سوی دیگر بازاریاب می تواند محصولات و كالاهائی را تولید و به این بازار عرضه كند كه موجب افزایش ارزش مورد نظر مشتری گردد و او را ارضا نماید كه نتیجه آن افزایش فروش شركت و سوآوری می باشد.
در یك تعریف ساده ، فروش فرآیند كمك به مشتریان می باشد تا تصمیم بگیرند كه آیا محصول یا خدمت ارائه شده نسبت به قیمت آن ارزش خرید دارد ؟ (برایان تریسی، آگوست 2010)
بازاریابی بیمه عمر یكی از پرحرارت ترین و فوق العاده ترین شغل ها برای كسانی است كه با بازاریابی بیمه درگیرند و دلیل آن كشمكش و تضادپایان ناپذیری است كه بین شركتهای بیمه بیمه كه خواهان كسب سود و بیمه شده كه خواهان گرفتن حداكثر غرامت از شركتهای بیمه می باشد، وجود دارد. كارمزدهای بیمه عمر بسیار زیاد است بطوریكه در كشورهای خارجی شركت های تخصصی بیمه های زندگی وجود دارند كه بندرت سعی به كسب سود از طریق سایر بیمه نامه ها می كنند.  بیمه نامه عمر باید شفاف و واضح باشد به طوری كه بیمه گذار بالقوه آن را به طور كامل درك نموده و احساس نكند كه شركتهای بیمه با او رفتار غیر صادقانه ای دارند.
امروزه صنعت بیمه نقش بسیار مهمی در عرصه های مختلف حیات اجتماعی و فردی ایفا می نماید .در حال حاضر در بین رشته ها و انواع مختلف بیمه ، بیمه عمر از برجستگی خاصی برخوردار است . بطوریكه در برخی از كشور ها توانسته است سایر رشته های بیمه را تحت الشعاع خود قرار دهد. در كشور ما نیز علیرغم پاره ای مشكلات ، اقبال مشتریان به این رشته در حال افزایش است . از طرفی موازین حاكم بر عرصه فروش كالا و خدمات بر صنعت بیمه نیز حاكم است لذا استفاده از روشهای روزآمد و كارآ دیر یا زود به امری ناگریز مبدل می شود. آنطور كه در سنوات اخیر مشهود است عایدات فروش از طریق كانالهای بازاریابی مستقیم از جمله فروش الكترونیكی و اینترنتی به سرعت در حال افزایش است . لذا در اینجا ابتدا كانالهای اصلی بازاریابی مستقیم را مورد توجه و بررسی قرار می دهیم :
1 – فروش رو در رو ، قدیمی ترین و اصلی ترین مشكل بازاریابی مستقیم برای فروش است .
2 – بازاریابی پستی مستقیم : شامل پیشنهاد یك راهكار برای حل یك مشكل ، ارسال اعلامیه ، تذكر و یادآوری یا مواردی از این دست به شخصی است كه در محل خاصی اسكان دارد .
در سنوات اخیر با پیشرفت تكنولوژی استفاده از روشهای ذیل بیشتر از ارسال مراسلات پستی مورد توجه و استقبال قرارگرفته است .
2 – 1 فاكس میل یا پست تصویری
2 – 2  پست الكترونیك
2 – 3 پست صوتی
3 – بازاریابی با كاتالوگ : در بازاریابی با كاتالوگ شركتها یكی دو تا كاتالوگ درباره كالاها ی خود را به آدرس افراد منتخب كه احتمال سفارش دادن كالا توسط آنها زیاد است می فرستند .
4 – بازاریابی تلفنی ( بازاریابی از راه دور ) : بازاریابی تلفنی به یك ابزار اصلی بازاریابی مستقیم تبدیل شده است .
5 – تلویزیون و دیگر رسانه های اصلی بازاریابی واكنش مستقیم
6– بازاریابی با كیوسك
7 – كانالهای آن لاین : تازه ترین كانال بازاریابی مستقیم از كانالهای آن لاین تشكیل شده است .
7 – 1 كانالهای بازرگانی آن لاین : در خارج از كشور شركتهای مختلفی نسبت به دایر كردن و ارائه خدمات اطلاعاتی و بازاریابی اقدام كرده اند و كسانیكه حاضر هستند هزینه ماهیانه این خدمات را بپردازند می توانند از آن استفاده كنند .
7 – 2 اینترنت : امكان ارتباطات جهانی آنی و بصورت نا متمركز را فراهم آورده است .
مزایای بازاریابی آن لاین را می توان بشرح ذیل برشمرد :
 راحتی : مشتریان می توانند از هركجا كه هستند بطور شبانه روزی برای خرید كالا سفارش خود را ارائه دهند .
اطلاعات : مشتریان به انبوهی از اطلاعات مقایسه ای در باره شركتها ، محصولات تولیدی و رقبای دسترسی می یابند .
دغدغه خاطر كمتر : مشتریان با استفاده از خدمات آن لاین دیگر مجبور نیستند با فروشندگان روبه رو شوند یا خود را با عوامل ترغیبی یا احساسی مواجه نمایند .
انعطاف پذیری سریع نسبت به بازار : شركتها بسرعت قادرند بر شمار كالاهای خود در بازار بیفزایند و قیمتها و تنوع كالاهای خود را تغییر دهند .
هزینه های كمتر : بازاریابان آن لاین از پرداخت هزینه های متفرقه مانند حفظ و نگاهداری فروشگاه معافند .
ایجاد واسطه : بازاریابان آن لاین می توانند با مصرف كنندگان گفت و گو كنند و چیزهایی را از آنها فرا بگیرند .
اندازه گیری مخاطبین و .......
بازاریابی آن لاین حداقل دارای چهار مزیت عمده است . اول اینكه شركتهای بزرگ و كوچك از لحاظ مالی توانایی استفاده از آن لاین را دارا هستند ، دوم در  اینجا بر عكس رسانه های چاپی و سخن پراكنی هیچ محدودیت واقعی در زمینه فضای تبلیغاتی وجود ندارد ، سوم دسترسی به اطلاعات در مقایسه با پست و حتی فاكس بسیار سریع است و چهارم خرید بصورت خصوصی و سریع انجام می شود .
نكته محدود كننده اینكه بازاریابی آن لاین به كار هر شركت یا كالایی نمی آید و باید در باره استفاده از آن در زمینه اگر ، چه وقت و چگونه خوب اندیشه كرد .
بكار گیری تجارت الكترونیك به شركتهای بیمه این امكان را می دهد كه به طور مستقیم و ارزان اطلاعات محصولات و خدمات خود را ارائه دهند . صنعت بیمه كشور باید با تكنولوژی روز دنیا همگام شود اما بكارگیری تكنولوژی باید با درایت و برنامه ریزی درست همراه باشد تا از هدر رفتن منابع و امكانات ارزشمند سازمان از جمله وقت و انرژی منابع انسانی جلوگیری نماید . مطابق تحقیقات بعمل آمده در زمینه خرید الكترونیكی بیمه عمر در ایران مهم ترین عامل آشنایی و اطمینان از مشتریان از شركت بیمه و خدمات ارائه شده از سوی آنها می باشد به عبارتی آنچه اهمیت بسیار زیادی دارد میزان آشنایی مشتریان با خدمات ارائه شده از سوی شركت های بیمه و رضایت و نارضایتی آنان از بیمه عمر آن شركتها می باشد. همچنین نتایج نشان می دهد كه ارزش معاملاتی در بیمه عمر بالا می باشد كه این مساله پتانسیل فروش الكترونیكی را در این محصول كاهش می دهد . همچنین نتایج حاكی از میزان بالای پیچیدگی در بیمه عمر انفرادی است و لازم است بیمه گذار قبل از صدور بیمه نامه اطلاعات كافی از شرایط بیمه نامه كسب كند در نتیجه به دلیل پیچیدگی بالا امكان عرضه كامل الكترونیكی آن كاهش می یابد .
نتیجه : با ورود به عصر دیجیتال استفاده از ابزارهای نو جهت بازاریابی و فروش كلیه محصولات و خدمات از جمله بیمه های عمر الزامی است. لذا تبیین چارچوب های  نوین و سازگار با ابزار مذكور الزامی به نظر می رسد كه در این خصوص استفاده از قابلیت ها و امكانات رسانه های جمعی و دیجیتالی به منظور ارتقای سطح دانش عموم مردم و جلب توجه آنان به امر بیمه ها ی زندگی ضروری بوده ضمن اینكه بازنگری ظوابط و مقررات با هدف سازگاری هر چه بیشتر با پسند و سلیقه بیمه گذاران با حفظ موازین ومقررات حقوقی باید مورد توجه بیمه گران قرار گیرد. در پایان یادآور می گردد با توجه به بسترهای آماده جهت رشد و بالندگی فروش بیمه های زندگی این انتظار می رود كه دست اندركاران صنعت بیمه همانگونه كه در سالهای اخیر تلاش های قابل تقدیری در این عرصه انجام داده اند،  امكانات بشتری را در جهت كسب دانش فنی، تجربه و مهارتهای حرفه ای لازم در اختیار فروشندگان و علاقه مندان به فروش بیمه های عمر و زندگی قرار دهند.





درباره ما
بیمه آسیا نمایندگی 3553 به نام آقای علی رحیم پور در راستای توسعه اهداف بیمه آسیا مبنی بر انجام خدمات بهتر و سریع تر و اطلاع رسانی در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها و پیگیری خسارات در حد وسع و توانایی خود اقدام به ایجاد این سایت نموده است امید است با یاری شما عزیزان از طریق ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات همچنین درخواست موضوعاتی که برای شما حائز اهمیت و اولویت می باشد بتوانیم خدماتی شایان شما ارائه نماییم فعالیتهای این نمایندگی عمدتاً در زمینه های مختلف در قسمتهای مربوط به هر بیمه نامه با ارائه تخفیفات مخصوص همان عنوان درج گردیده است.
با تشکر
علی رحیم پور

علی رحیم پور


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :