تبلیغات
بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور - ارائه اجباری بیمه نامه شخص ثالث به خریداران خودرو غیرقانونی است

بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور

کردستان - بانه - خیابان کمربندی - نرسیده به چهار راه سازمان آب همراه : 09183761671

رییس کل بیمه مرکزی:ارائه اجباری بیمه نامه شخص ثالث به خریداران خودرو غیرقانونی است

 
1390/12/03
07:14
 
 
رییس کل بیمه مرکزی گفت: با وجود آنکه خودرو سازان منکر این قضیه هستند اما باید گفت ارائه اجباری بیمه نامه از طرف خودرو سازان غیر قانونی است و آنان باید کنندگی برخی از شرکت‌های بیمه را در کارخانجات خود مستقر کنند.
محمد کریمی اضافه کرد: چنانچه خودرو ساز با نظر بیمه گزار خودرو را تحت پوشش یک بیمه نامه خاص قرار دهد منعی وجود ندارد، اما اگر این امر در زمان فروش مدنظر قرار نگیرد تخلف محسوب می شود و باید با خودرو سازان برخورد شود.به گفته وی بیمه مرکزی متولی رسیدگی به این موضوع نبوده بلکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان مسؤول رسیدگی به این امر است.وی درباره جریمه بیمه گزاران متخلف و حادثه ساز گفت: این موضوع امری طبیعی است، چون به این واسطه حجم تخلفات در جامعه کاهش خواهد یافت.در پاسخ به این پرسش که چرا باید بیمه گزاران در ازای استفاده از کوپن بیمه‌نامه‌های خود جریمه پرداخت کنند، اظهار داشت: این امر طبیعی است که قانونگزار برای افراد حادثه ساز و ناقض قانون، جریمه و مجازات تعیین کند زیرا به این واسطه حجم تخلفات در جامعه کاهش خواهد یافت.هفته گذشته تفاهم نامه‌ای میان صنعت بیمه و پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور حسن اجرای قانون اجرای بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث منعقد شد.براساس این تفاهم نامه مقرر شده تا صنعت بیمه و راهنمایی و رانندگی از سیستم‌های اطلاعاتی یکدیگر برای رفع سریع مشکلات مردم استفاده کنند. اما نکته قابل تأمل آنکه آیا شرکت‌های بیمه در حوزه فن آوری اطلاعات به این میزان آمادگی برای تبادل اطلاعات خود با راهنمایی و رانندگی دست یافته‌اند؟زیرا پیش از این برخی از مسؤلین صنعت بیمه از عدم آمادگی لازم تعدادی از شرکت‌های بیمه از لحاظ فنی خبرداده بودند که البته بیمه مرکزی در این خصوص الزامات فنی خود را به شکل جزواتی به شرکت‌های بیمه ارسال کرده و حتی مذاکراتی را نیز با آنها انجام داده است اما به واسطه آنکه برخی از شرکت‌ها مهلت‌هایی را از بیمه مرکزی درخواست کرده‌اند محقق شدن معیار‌های بیمه مرکزی، با تعلل‌هایی نیز همراه شده است.کریمی در همین رابطه به فارس، اظهارداشت: شرکت‌های بیمه باید تقویت حوزه فن آوری اطلاعات را جزو الزامات اساسی فعالیت‌های خود قرار دهند به نحوی که در صورت کوتاهی با آنها برخورد خواهد شد.وی اضافه کرد: بیمه مرکزی درصدد است با استقرار سیستمی یکپارچه میان تمام شرکت‌های بیمه و اتصال آن به سامانه بیمه مرکزی عمده فعالیت‌های خود را در آینده به صورت الکترونیک انجام دهد.به گفته رییس کل بیمه مرکزی، البته با توجه به حجم زیاد پرونده‌ها دیگر روش‌های سنتی جواب‌گوی صنعت بیمه نیست که به این واسطه از الزامات هر شرکت بیمه تقویت حوزه فن آوری و اطلاعات خود است.




درباره ما
بیمه آسیا نمایندگی 3553 به نام آقای علی رحیم پور در راستای توسعه اهداف بیمه آسیا مبنی بر انجام خدمات بهتر و سریع تر و اطلاع رسانی در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها و پیگیری خسارات در حد وسع و توانایی خود اقدام به ایجاد این سایت نموده است امید است با یاری شما عزیزان از طریق ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات همچنین درخواست موضوعاتی که برای شما حائز اهمیت و اولویت می باشد بتوانیم خدماتی شایان شما ارائه نماییم فعالیتهای این نمایندگی عمدتاً در زمینه های مختلف در قسمتهای مربوط به هر بیمه نامه با ارائه تخفیفات مخصوص همان عنوان درج گردیده است.
با تشکر
علی رحیم پور

علی رحیم پور


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :