تبلیغات
بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور - جریمه بیمه گذاران حادثه‌ساز غیرقانونی نیست

بیمه آسیا نمایندگی رحیم پور

کردستان - بانه - خیابان کمربندی - نرسیده به چهار راه سازمان آب همراه : 09183761671

رئیس کل بیمه مرکزی:جریمه بیمه گذاران حادثه‌ساز غیرقانونی نیست

 
1390/12/04
08:51
 
 
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه جریمه بیمه گذاران متخلف و حادثه ساز امری طبیعی است، گفت: به این واسطه حجم تخلفات در جامعه کاهش خواهد یافت.
سید محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در پاسخ به این پرسش که چرا باید بیمه گذاران در ازای استفاده از کوپن بیمه‌نامه‌های خود جریمه پرداخت نمایند، اظهار داشت: این امر طبیعی است که قانون گذار برای افراد حادثه ساز و ناقض قانون، جریمه و مجازات تعیین کند چراکه به این واسطه حجم تخلفات در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص ارائه اجباری بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر از جانب تعدادی از شرکت‌های خودرو ساز نیز گفت: با وجود آنکه خودرو سازان منکر این قضیه هستند اما باید گفت ارائه اجباری بیمه نامه از طرف خودرو سازان غیر قانونی بوده و آنان باید نمایندگی برخی از شرکت‌های بیمه را در کارخانجات خود مستقر نمایند.

کریمی اضافه کرد: چنانچه خودرو ساز با نظر بیمه گذار خودرو را تحت پوشش یک بیمه نامه خاص قرار دهد منعی وجود ندارد، اما اگر این امر در زمان فروش مدنظر قرار نگیرد تخلف محسوب شده و باید با خودرو سازان برخورد شود.

به گفته وی بیمه مرکزی متولی رسیدگی به این موضوع نبوده بلکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان مسؤل رسیدگی به این امر است.



* الزام شرکت‌های بیمه به تقویت فن آوری اطلاعات



به گزارش فارس، هفته گذشته تفاهم نامه‌ای میان صنعت بیمه و پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور حسن اجرای قانون اجرای بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث منعقد گردید.

براساس این تفاهم نامه مقرر شده تا صنعت بیمه و راهنمایی و رانندگی از سیستم‌های اطلاعاتی یکدیگر برای رفع سریع مشکلات مردم استفاده نمایند. اما نکته قابل تأمل آنکه آیا شرکت‌های بیمه در حوزه فن آوری اطلاعات به این میزان آمادگی برای تبادل اطلاعات خود با راهنمایی و رانندگی دست یافته‌اند؟

چرا که پیش از این برخی از مسؤلین صنعت بیمه از عدم آمادگی لازم تعدادی از شرکت‌های بیمه از لحاظ فنی خبرداده بودند که البته بیمه مرکزی در این خصوص الزامات فنی خود را به شکل جزواتی به شرکت‌های بیمه ارسال نموده و حتی مذاکراتی را نیز با آنها انجام داده است.

اما به واسطه آنکه برخی از شرکت‌ها مهلت‌هایی را از بیمه مرکزی درخواست نموده‌اند محقق شدن معیار‌های بیمه مرکزی با تعلل‌هایی نیز همرا گردیده است.

کریمی در همین رابطه به خبرنگار فارس، اظهارداشت: شرکت‌های بیمه باید تقویت حوزه فن آوری اطلاعات را جزء الزامات اساسی فعالیت‌های خود قرار دهند به نحوی که در صورت کوتاهی با آنها برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیمه مرکزی درصدد است با استقرار سیستمی یکپارچه میان تمام شرکت‌های بیمه و اتصال آن به سامانه بیمه مرکزی عمده فعالیت‌های خود را در آینده به صورت الکترونیکی انجام دهد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، البته با توجه به حجم زیاد پرونده‌ها دیگر روش‌های سنتی جواب‌گوی صنعت بیمه نیست که به این واسطه از الزامات هر شرکت بیمه تقویت حوزه فن آوری و اطلاعات خود است.




درباره ما
بیمه آسیا نمایندگی 3553 به نام آقای علی رحیم پور در راستای توسعه اهداف بیمه آسیا مبنی بر انجام خدمات بهتر و سریع تر و اطلاع رسانی در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها و پیگیری خسارات در حد وسع و توانایی خود اقدام به ایجاد این سایت نموده است امید است با یاری شما عزیزان از طریق ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات همچنین درخواست موضوعاتی که برای شما حائز اهمیت و اولویت می باشد بتوانیم خدماتی شایان شما ارائه نماییم فعالیتهای این نمایندگی عمدتاً در زمینه های مختلف در قسمتهای مربوط به هر بیمه نامه با ارائه تخفیفات مخصوص همان عنوان درج گردیده است.
با تشکر
علی رحیم پور

علی رحیم پور


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :